Balluff
Jako wiodący specjalista w dziedzinie sensoryki – z ponad 50-cio letnim doświadczeniem – firma
Balluff Sp. z o.o. jest uznanym partnerem w dziedzinie automatyki przemysłowej. Balluff skupia
całą różnorodność technologiczną o najróżniejszych zasadach działania i oferuje innowacyjne
rozwiązania techniczne najwyższej jakości.
Do wszystkich
obszarów automatyzacji – właściwy system oraz kompetencje z jednego źródła.
- Czujniki elektroniczne i mechaniczne;
- Obrotowe i liniowe przetworniki położenia;
- Systemy identyfikacji;
- Systemy połączeń oraz moduły I/O.
Produkty firmy to gwarancja działania, ponieważ Balluff wie, że jakość to coś więcej,
mianowicie najwyższa niezawodność oraz świadczenie usług z zakresu indywidualnych
rozwiązań i indywidualna obsługa klientów.
Oferuje szeroki wachlarz usług dotyczących całości cyklu życia produktów: od koncepcji
i tworzenia projektów poprzez kontrolę i wyposażenie w miejscu pracy, aż po szkolenia
i wsparcie. Dla optymalnych zastosowań i dokładnie według potrzeb.
APISystems
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem
procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny,
urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których
realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle
monitorowana.
Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne.
Zapewniają to
systemy klasy MES. O skuteczności tych systemów świadczą opinie
użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji
o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki
o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Systemy wizualizacji i raportowe są elastycznymi rozwiązaniami informatycznymi, pozwalającymi
w graficzny sposób prezentować systemy sterowania, maszyny, systemy rozproszone,
zrobotyzowane stanowiska produkcyjne. Dzięki przejrzystej grafice oraz indywidualnie
projektowanym raportom na potrzeby użytkownika, systemy te stanowią rzetelną bazę
informacji. Firma APISystems specjalizuje się w kompleksowym dostarczaniu powyższych
rozwiązań.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący
uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0
daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy
uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych
z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji
na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto
obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy
poprawę jakości produktów.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi
w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji
w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników.
– Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie
wskaźników OEE.
– Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne.
– Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES
oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn
produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji
Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem
oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako
dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany
system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty
stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów
komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie
genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie
efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych
technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym
z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego.
Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez
których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być
ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede
wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję
odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych
dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Abas ERP to system wspierający przedsiębiorstwa produkcyjne w procesie zarządzania.
Oferuje szeroki zakres funkcjonalności już w standardzie, co znacznie wpływa na
optymalizacje procesów i poprawę jakości obsługi przedsiębiorstwa. System w trakcie
bieżących procesów produkcyjnych, tworzy podstawę do analiz finansowych wchodzących
w skład rachunkowości zarządczej. Analizy można przeprowadzać w kontekście produktów,
grup produktów, usług, grup usług oraz w zależności od organizacji działów, wydziałów,
oddziałów, jednostek gospodarczych, itd.
Abas Software pracuje dla wielu branż, w tym: motoryzacji, budownictwa, elektrotechniki,
obróbki metali, inżynierii przemysłowej, procesów przemysłowych, produkcji maszyn, produkcji
opakowań, przemysłu: chemicznego, towarów konsumpcyjnych, spożywczego, drzewnego
i meblowego, jubilerskiego, mechanicznego, tworzyw sztucznych.
Głównymi zaletami systemu Abas ERP są:
- Elastyczny, wygodny w użytkowaniu system;
- Krótki czas wdrożenia;
- Niskie koszty eksploatacji systemu;
- 32 języki obsługiwane w standardzie;
- Darmowy Business Intelligence (hurtownie danych);
- Łatwość integracji z dowolnymi funkcjonalnościami stworzonymi na potrzeby firmy;
- Bezpieczeństwo danych.
System ABAS ERP wdrażany jest przez sieć 54 partnerów na całym świecie. Posiada ponad
3 tys. wdrożeń w 72 krajach.
W Polsce wyłącznym parterem producenta systemu
ABAS ERP jest Synthelix Sp. z o.o.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania
oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
- MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
- BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
- PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
- DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
sterowanych numerycznie;
- TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
- Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
- Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
- Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
- Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
- Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
- System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
- Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
- Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
- Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
- Centralna aktualizacja oprogramowania.
- Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
- Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
- Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
- Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Hicron
Firmom z branży utilities Hicron oferuje wdrożenie
rozwiązania billingowego,
dostosowanego do indywidualnych potrzeb firmy. Niektóre z funkcji rozwiązania to:
- Rejestracja klientów w systemie oraz monitoring historii klienta od momentu wypełnienia
ankiety do podpisania umowy i odbioru usług, wraz z rozbudowanym raportowaniem.
Rozwiązanie umożliwia rejestrację klientów potencjalnych z informacjami na temat
potencjalnego zapotrzebowania na określone usługi. To z kolei jest jednym z czynników
ułatwiających planowania i wskazania na podstawie raportów systemowych lokalizacji
do nowych inwestycji;
- Odzwierciedlenie w systemie struktury sieci energetycznych, uwzględniającej np. zasięg
sieci, statuowanie realizacji przyłączy;
- Szczegółowy rejestr urządzeń pomiarowych (liczników) wraz z pełną historią obrotu nimi;
- Realizacja odczytów (także zdalnych) i zamykanie okresu rozliczeniowego wraz z opcją
automatycznej weryfikacji, czy wszystkie odczyty zostały przeprowadzone, klienci
zafakturowani itp;
- W pełni zautomatyzowane wystawianie korekt do faktur oraz korekt do korekt.
Możliwość wystawienia faktur zaliczkowych, przedpłatowych i automatyczne
uwzględnienie ich w rozliczeniu okresowym;
- Rejestracja informacji o awariach, naprawach, usterkach (także spadku napięcia
prądu/ciepła spalania gazu/ osłabieniu przepustowości łącza…) mających wpływ
na wysokość opłat. Automatyczne obliczenie wysokości fakturowanej kwoty
z uwzględnieniem tych czynników;
- Zarządzanie trasówkami ;
- Zarządzanie kontraktami Take Or Pay;
- Możliwość ustalania indywidualnych stawek/taryf/modeli rozliczeń.
CompuTec
SAP Business One
SAP Business One to rozwiązanie zaprojektowane z myślą o specyficznych potrzebach małych
i średnich przedsiębiorstw. Jego zadaniem jest zwiększenie wydajności i opłacalności oraz
wsparcie w podejmowaniu decyzji w oparciu o łatwo dostępne i przejrzyste informacje.
SAP Business One oferuje kompleksowe funkcje:
- Zarządzanie finansami;
- Zarządzanie magazynami i produkcją;
- Zarządzanie relacjami z klientami;
- Zaopatrzenie;
- Raportowanie.
DBW Polska – Case Study
BRODD – Case Study
ProcessForce
Stworzone przez firmę CompuTec, rozwiązanie ProcessForce, opracowano specjalnie dla
produkcji ciągłej jest ono w pełni zintegrowane z SAP Business One. ProcessForce jest esencją
obu rozwiązań, czerpiąc siłę i bezpieczeństwo z SAP oraz ekspercką wiedzę na temat procesów
produkcyjnych z firmy CompuTec. W ten sposób wykorzystano zalety platformy biznesowej
SAP wraz z jej najnowszymi osiągnięciami, tworząc bogate funkcjonalnie, niezwykle przyjazne
użytkownikowi rozwiązanie przynoszące wymierne korzyści klientom.
ProcessForce posiada takie funkcjonalności jak:
- Interaktywny wykres Gantta;
- Wsparcie różnych typów produkcji (MTS, MTO, ASO...);
- Zarządzanie danymi produktów;
- Deklaracja składników;
- Wykorzystanie formuł w recepturach;
- Marszruty Technologiczne;
- Kalkulacja planowanych i rzeczywistych kosztów produkcji;
- Zlecenia produkcyjne;
- Wsparcie różnych metod wydania (Ręcznie, Pobranie Wsteczne);
- "Dostępne do rozdysponowania" - ATP;
- Pochodzenie rekomendacji MRP;
- Kontrola i śledzenie partii;
- Kontrola Jakości;
- Zarządzanie Reklamacjami;
- Kolektory danych produkcyjnych;
- Możliwość dostosowywania rozwiązania.
SAP BusinessObjects
SAP BusinessObjects to rozwiązania Business Intelligence posiadające kompleksowe funkcje,
które ułatwiają podejmowanie decyzji biznesowych. Dzięki nim użytkownicy dokonują trafnych
i świadomych wyborów w oparciu o rzeczywiste dane i analizę. Wszyscy, zarówno
wyspecjalizowani analitycy, jak i użytkownicy biznesowi, uzyskują dostęp do potrzebnych
informacji przy minimalnej zależności od działów IT. Korzystając ze skutecznych rozwiązań
BI, użytkownicy z różnych obszarów przedsiębiorstwa mogą uzyskiwać dostęp do informacji,
używać ich, formatować, analizować i udostępniać w całej firmie.
SAP HANA
Narzędzie stworzone do błyskawicznej analizy ogromnych ilości danych. Jednym z głównych
wyzwań, jakim muszą sprostać organizacje rozmaitej wielkości należące do określonych branż,
jest zarządzanie coraz większymi ilościami informacji i analizowanie ich, a także wykorzystanie
tych informacji do usprawnienia prowadzonej działalności biznesowej. Dział informatyczny
musi zmierzyć się z problemem wysokich kosztów związanych z zakupem i obsługą sprzętu
wymaganego do przechowywania ogromnych ilości danych, natomiast użytkownicy biznesowi
potrzebują szybkiego dostępu do informacji i analiz, aby odpowiednio reagować na zmieniające
się warunki rynkowe.
Todis Consulting
Epicor ERP to kompleksowy i nowoczesny pakiet aplikacji dla przedsiębiorstw, który pomaga zoptymalizować produktywność w całej organizacji. System ten łączy doświadczenia uzyskane w ponad czterdziestoletniej historii projektowania aplikacji w jednym zestawie, który zapewnia światowej klasy funkcjonalność przy niskich, całkowitych kosztach użytkowania TCO. Wyróżnikiem Epicora jest ścisła orientacja na branże produkcyjną i dystrybucyjną, co owocuje dogłębną znajomością procesów i problemów wymagających rozwiązania dzięki narzędziom informatycznym.
Cechą charakterystyczną rozwiązania firmy Epicor jest także rozdzielenie warstwy informatycznej oprogramowania (technologii) od warstwy biznesowej. Warstwa biznesowa oparta jest na procedurach, które są podzielone na łatwo dostępne i proste w obsłudze funkcjonalności, przez co znacznie łatwiej jest dopasowywać całość rozwiązania do potrzeb użytkownika. Dzięki takiemu podejściu system Epicor ERP może obsługiwać klientów różnej wielkości i o różnym stopniu zróżnicowania organizacyjnego - od małych firm po największe korporacje międzynarodowe w wielu branżach, od przemysłu maszynowego, motoryzacyjnego, lotniczego, poprzez meblarstwo, produkcję urządzeń medycznych czy elektrycznych, przetwórstwo tworzyw sztucznych, na dystrybucji i usługach skończywszy. Potwierdzeniem innowacyjności Epicor ERP jest przyznanie mu po raz kolejny statusu Wizjonera na rynku ERP przez niezależną firmę badawczą Gartner.
Mitsubishi Electric
Automatyka z Mitsubishi Electric to nie tylko nowoczesna technologia i najwyższa jakość.
Rozwiązania firmy to nieustanne poszukiwanie możliwości zwiększania wydajności maszyn
oraz całych linii produkcyjnych. Łatwa i szybka integracja automatyki z systemami zarządzania
to pewne osiągnięcie oczekiwanej funkcjonalności. Takim przykładem jest aplikacja pokazująca
prostą integrację naszego systemu sterowania w magazynie produktów gotowych z systemem
SAP EWM (zarządzanie magazynem).
Mitsubishi Electric stawia na innowacyjne produkty o wysokiej jakości – również w zakresie
automatyzacji produkcji. Programowalne sterowniki PLC, rozwiązania napędowe, roboty
przemysłowe, panele dotykowe, systemy MES, SCADA i urządzenia sterujące CNC firmy
Mitsubishi Electric zaliczają się do produktów o najwyższej jakości, wydajności, niezawodności
i gwarantują sukcesy firmy już od ponad 30 lat.
Urządzenia Mitsubishi Electric są stosowane w takich branżach jak: przemysł spożywczy,
motoryzacja, elektronika użytkowa, technologia przemysłowa, przemysł chemiczny i tworzyw
sztucznych, energetyka, gospodarka wodna, transport oraz zarządzanie budynkami.